بازرگانی
سامانه سپتام؛ اماکن صنفی پایش تصویری می شوند
پایگاه خبری DA1news: سامانه پایش تصویری اماکن به عنوان یک نهاد ناظر بر کیفیت سیستمهای نظارت تصویری امکان صنفی و عمومی با همکاری متخصصان داخلی، درگاه ملی مجوز های کشور و طبق استانداردهای ملی و دستورالعمل های ابلاغی نهادهای مربوطه ایجاد شد.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از اتاق اصناف، سامانه پایش تصویری اماکن (سپتام) با بهره گیری از آخرین فناوری های روز دنیا، طبق استانداردهای بین المللی و ملی ایجاد شده است و در آن تمام تجهیزات سیستمهای نظارت تصویری امکان صنفی و عمومی مورد پایش و بررسی می شود تا استاندارد گواهی پایش تصویری دریافت کنند.
این استانداردسازی به این معنا است که تمامی تجهیزات مورد استفاده در سیستمهای نظارت تصویری تحت بررسی دقیق قرار می گیرند و تجهیزات باکیفیت و استاندارد گواهی پایش تصویری دریافت می کنند یا اصلاح می شوند.
بررسی به تجهیزات محدود نمی شود، بلکه جانمایی، نصب و زیرساخت های پایش تصویری نیز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
این امر باعث می شود تا صاحبان کسب وکار بتوانند با اطمینان خاطر از سامانه نظارت تصویری،از امنیت سرمایه گذاری خود اطمینان حاصل کنند.
سامانه سپتام از سه منظر موجب اطمینان عملکرد صحیح سامانه نظارت تصویری می شود. تمامی نقاط حساس محل کسب وکار مشتری تحت نظر قرار می گیرد و خطر وقوع جرایم و سرقت ها به حداقل می رسد.
زیرساخت مناسب برق و انتقال داده که کارشناس سپتام به درستی آن را بررسی می کند، در بیش از ۷۰% موارد از عدم عملکرد سامانه نظارت تصویری جلوگیری می کند.
تجهیزات بدون کیفیت در مواقع اضطراری که باید کارکنند خصوصاً مواقعی که تحرک زیاد است از کار باز می مانند، در این سامانه بانک اطلاعاتی تجهیزات با کیفیت مناسب محل متقاضی را معرفی می کند و از نصب تجهیزات باکیفیت اطمینان حال می نماید.
به بیان دیگر در این سامانه جانمایی، بستر و کیفیت تجهیزات مناسب را ارزیابی می کند. سرعت و سهولت در گواهی سامانه سپتام با ساده سازی فرآیند صدور گواهی پایش تصویری با بهره برداری از اتوماسیون و هوش مصنوعی، توان تخصصی آزمایشگاه های تجهیزات نظارت تصویری و جمع آوری داده حضوری توسط کارشناسان متخصص آموزش دیده و مجرب، زمان کارشناسی را به حداقل رسانده و در کمتر از ۴۸ ساعت به شما امکان میدهد از نتیجه مطلع شوید و گواهی متناسب دریافت نمایید.
با استفاده از تجهیزات استاندارد و بهینه سازی مصرف انرژی، هزینه های نگهداری سیستم نظارتی کاهش می یابد و در بلندمدت صرفه جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت
قابلیت های تحلیل تصاویر و گزارش دهی هوشمند توسط کارشناسان سامانه به اصناف کمک می کند تا از کسب وکار خود بهتر مراقبت کنید.
با توجه به اهمیت امنیت و کیفیت در این حوزه، به بررسی دقیق خدمات ارائه شده توسط تمامی اپراتورهای فعال، از جمله مخابرات ایران به عنوان اولین اپراتور ارایه کننده «خدمت نظارت تصویری به عنوان خدمت جامع»، می پردازد.
بازرگانی
هزینه کارت بازرگانی ۱۴۰۴ تعیین شد
وزارت صنعت، معدن و تجارت، بهای صدور و تمدید کارت بازرگانی در سال ۱۴۰۴ را به ترتیب ۸۰ و ۶۰ میلیون ریال تعیین کرد و از دارندگان کارتهای صادر یا تمدیدشده در نیمه اول سال خواست تا پایان آذرماه این مبالغ را پرداخت کنند، در غیر این صورت کارت آنان از اعتبار ساقط خواهد شد.
پایگاه خبری داوان نیوز: معاونت امور استانها و تشکلهای اتاق ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نرخ کارمزد صدور و تمدید کارت بازرگانی در سال ۱۴۰۴ را بر اساس قانون بودجه این سال تعیین و ابلاغ کرد.
به گزارش داوان نیوز، هزینه صدور کارت بازرگانی ۸۰ میلیون ریال و هزینه تمدید آن ۶۰ میلیون ریال تعیین شده است. این ارقام در ردیف بودجهای ۱۴۰۱۲۰ جدول ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۴ درج شده است.
در بخشی از این ابلاغیه که برای فعالان اقتصادی ارسال شده، آمده است: «از آنجایی که در شش ماهه ابتدایی سال، امکان دریافت سیستمی این تعرفه فراهم نبود، بهمنظور تسهیل امور و جلوگیری از اختلال در فعالیتهای تجاری، کارتهای بازرگانی بدون دریافت کارمزد، صادر یا تمدید شد.»
مهلت نهایی برای پرداخت
این وزارتخانه با اشاره به فراهم شدن بستر پرداخت، از کلیه فعالان اقتصادی خواسته است تا پایان آذرماه سال جاری نسبت به پرداخت کارمزد مربوطه از طریق سامانه جامع تجارت اقدام کنند.
در این ابلاغیه تاکید شده است: «امکان پرداخت در آخرین درخواست منجر به صدور یا تمدید فراهم شده و در صورت عدم پرداخت، امکان استفاده از کارت بازرگانی پس از موعد اعلامی (پایان آذرماه) تا زمان تسویه، وجود نخواهد داشت.»
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، فعالان اقتصادی که در نیمه اول سال کارت خود را به صورت رایگان دریافت یا تمدید کردهاند، موظفند هزینه آن را تا پایان آذر پرداخت کنند، در غیر این صورت کارت بازرگانی آنان تا زمان پرداخت باطل خواهد شد.
بازرگانی
مهلت ویژه برای صادرکنندگان فاقد رتبهبندی
پایگاه خبری داوان نیوز: رئیس سازمان توسعه تجارت بهمنظور مدیریت مشکلات پیشآمده در گمرکات اجرایی، به صادرکنندگان فاقد رتبهبندی، مهلتی یکهفته ای اعطا کرد.
به گزارش خبرنگار ما، رئیس سازمان توسعه تجارت در مکاتبهای با رئیس کل گمرک اعلام کرد، دارندگان کارت بازرگانی فاقد رتبهبندی و سوابق صادراتی، میتوانند بدون نیاز به ارائه ضمانتنامه بانکی و تنها با رعایت سقف ۵۰ هزار دلاری، نسبت به صادرات کالاهای خود تا پایان روز شنبه ۸ آذر ۱۴۰۳ اقدام کنند.
سازمان توسعه تجارت پیش از این، با ابلاغ بخشنامهای، ارائه ضمانتنامه بانکی از سوی این دسته از صادرکنندگان را از ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ الزامی کرده بود. با این حال، به دنبال گزارشهایی مبنی بر توقف خروج کالاهای فاسدشدنی در گمرکات، اجرای این بخشنامه دو بار و هر بار به مدت دو هفته به تعویق افتاد و نهایتاً از اول مهرماه جاری به مرحله اجرا درآمد.
در ادامه این روند، در تاریخ ۳۰ شهریور، امکان «اهلیتسنجی» صادرکنندگان توسط اتاق بازرگانی برای اعطای سقف صادراتی بدون نیاز به ضمانتنامه، به رئیس اتاق بازرگانی ابلاغ شد.
با این وجود، به نظر میرسد اجرای کامل بخشنامه مذکور اخیراً باعث بروز مشکلاتی در گمرکات شده که اعطای این مهلت یکهفتهای، راهکاری برای مدیریت این شرایط اعلام شده است.
اقتصاد
ضوابط جدید واردات نهادههای دامی ابلاغ شد
بر اساس اطلاعیه معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، کلیه بازرگانان و واردکنندگان نهادههای دامی موظفند از تاریخ یکم آذرماه ۱۴۰۴، محمولههای خود را پس از انجام تشریفات گمرکی، به شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحویل دهند.
پایگاه خبری داوان نیوز: وزارت جهاد کشاورزی از الزام تحویل کلیه نهادههای دامی وارداتی به شرکت پشتیبانی امور دام کشور از اول آذر ۱۴۰۴ خبر داد و تضمین کرد که ۹۰ درصد بهای محموله بلافاصله پس از تحویل به واردکنندگان پرداخت میشود.
به گزارش خبرنگار ما، طی اطلاعیهای رسمی، مقررات جدید حاکم بر واردات و توزیع نهادههای دامی، از ابتدای آذرماه سال ۱۴۰۴ به کلیه بازرگانان و واردکنندگان این حوزه ابلاغ شد.
بر اساس این اطلاعیه که توسط معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی منتشر شده است، کلیه واردکنندگان نهادههای دامی موظفند از تاریخ یکم آذر ۱۴۰۴، محمولههای وارداتی خود را پس از انجام تشریفات گمرکی، به شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحویل دهند.
مطابق با این مصوبه، شرکت پشتیبانی امور دام کشور مکلف است بلافاصله پس از انتقال مالکیت کالا، مبلغ ۹۰ درصد ارزش ریالی نهادهها را به واردکننده پرداخت کند. باقیمانده ۱۰ درصد نیز پس از حمل کامل و تحویل صددرصدی محموله، تسویه خواهد شد.
معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی نیز حداکثر ظرف هفت روز کاری پس از اعلام شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر تکمیل فرآیند تحویل، نظر نهایی دستگاه را جهت تخصیص ارز به بانک مرکزی اعلام خواهد کرد.
بر اساس این اطلاعیه، واردکنندگان مجازند در صورت تمایل، عملیات حمل کالا تا مقاصد تعیین شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور را شخصاً به عهده بگیرند.
واردکنندگانی که نهادههای دامی را از طریق بنادر شمالی کشور وارد میکنند، این امکان را دارند که در صورت تمایل، تا پایان وقت اداری ۱۵ آذر ۱۴۰۴ کالاهای خود را بهصورت نقدی در سامانه بازارگاه عرضه نمایند. این دسته از واردکنندگان نیز مشمول کلیه مزایای مندرج در این اطلاعیه خواهند بود.
این تغییرات در راستای ساماندهی و بهبود فرآیند تأمین نهادههای دامی در کشور اجرایی میشود.
-
اقتصاد2 هفته پیشتغییر پارادایم در اقتصاد کشاورزی؛ از محدودیت منابع تا سازوکارهای نوین توسعه
-
دانستنی ها9 ماه پیشکسب و کار؛ شرایط ورود به شغل سم فروشی چیست؟
-
آموزش8 ماه پیشگام به گام با کاشت نهال های کشت بافتی خرمای مجول (قسمت اول؛ انتخاب زمین)
-
بازرگانی1 سال پیشآیا قیمت کود یارانه ای را می دانید؟
-
اسلایدر3 هفته پیشهمایش ملی «تغییر اقلیم»؛ یافتن راهکارهای مدیریت پایدار
-
اسلایدر8 ماه پیشروش های کشت، صادرات و استان های فعال در کشت تنباکو
-
خبرهای سازمانی3 هفته پیشانتقاد تند آنجفی؛ «دستفرمان خطا» ما را به بحران کشانده
-
استان ها7 ماه پیشکشت، صادرات و مناطق مهم تولید سیر در ایران

