با ما همراه باشید

گفتگو

فاطمه سراوانی عنوان کرد: اقدامات ما بر اساس روابط عمومی تبیین گر و تحلیلگر صورت می گیرد

منتشر شده

در

‌پایگاه خبری DA1news: امروزه فرآیند اطلاع‌رسانی با در نظر گرفتن گسترش شبکه‌های اجتماعی و ظهور فضای مجازی به طور چشمگیری سریع‌تر شده است. در این بین حجم زیادی از اطلاعات ( چه صحیح و چه غلط) روبه‌رویمان قرار می‌گیرد
نقش روابط عمومی های یک سازمان در ارتباط با جامع مردم و سازمان های دیگر و همچنین در اطلاع رسانی صحیح و موثر یکی از اصلی ترین ارکان یک سازمان بشمار می رود.
به عبارت دیگر، روابط عمومی برای افزایش شناخت و آگاهی عمومی درباره سازمان و یا شرکت، افزایش اعتماد عمومی، و بهبود ارتباطات سازمان با مخاطبان بشمار میرود.
بر پایه همین اصل گفت و گویی با سرکار خانم فاطمه سراوانی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انجام داده ایم که در پی می خوانید:

فاطمه سراوانی مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در ابتدای سخنان خود گفت: همانطور که از تعریف روابط عمومی و وظایف آن مشخص شده است یکی از اصلی ترین وظایف روابط عمومی، ارتباط سازنده سازمان به صورت شفاف، سازنده و مستمر با عموم جامعه است.

سراوانی در ادامه افزود: در همین راستا در جهت ارتباط با مخاطبان بخش کشاورزی استان با استفاده از زیرگروه های مختلف اعم ازانتشارات، تحقیقات، افکارسنجی و مطالعات و ارتباط مجموعه مدیران با مخاطبان بخش کشاورزی و انتشار خبرنامه ، فعالیت مثبت و مقبولی را انجام داده ایم .

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: یکی دیگر از وظایف روابط عمومی سازمان ، مدیریت بحران در بخش کشاورزی است، که استفاده از شبکه های مجازی و استفاده از پلتفرم های داخلی و رایج به صورت مستمر و موثر توانسته ایم گوش شنوایی برای انتقال دغدغه های کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی به مدیران سازمان باشیم .

فاطمه سراوانی درباره حضور روابط عمومی در بخش های مختلف معاونت های سازمان توضیح داد و گفت: ما در بخش های مختلف با در نظر گرفتن حوزه تخصصی آن معاونت و یا مدیریت و حتی در شهرستان ها یک رابط روابط عمومی داریم که اخبار و اطلاعات آن بخش را به مرکز روابط عمومی ارسال می کنند.

وی ادامه داد: اصرار ما بر این اصل است که باید بهترین افراد با در نظر گرفتن تخصص هر بخش در روابط عمومی ها سازمان گمارد شوند تا بتواند در ارتباط و اطلاع رسانی با بهره برداران و کشاورزان استان و همچنین با کارکنان و پرسنل سازمان هرچه بهتر و بیشتر مثمر ثمر باشند.

سراوانی گفت: از دیگر فعالیت های انجام شده در سازمان، ایجاد یک شبکه مویرگی در مراکز خدمات روستایی است که این شبکه در انتقال اخبار و اطلاعات تحقیقاتی و ترویجی و دستاوردهای جدید کشاورزی بین مخاطبان روستایی انجام می دهد.

وی اظهار داشت: حتی در روستاها برای اطلاع رسانی سریع برخی از اخبار مهم مثل شیوع آفت های مختلف، بارش های ناگهانی و سیل و…از بلندگوهای مساجد نیز استفاده میکنیم.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش یکی از وظایف روابط عمومی در برقراری ارتباط با بهره برداران و کشاورزان بشمار می رود. ما در 14 شهرستان با شناسایی کشاورزان پیشرو و آموزش این عزیزان در استفاده از پلتفرم ها و آشنایی آنها با فضاهای مجازی مختلف توانسته ایم در برقراری ارتباط و ارسال دوسویه اطلاعات بخش کشاورزی، گام های خوب و مثبتی را برداریم.

سراوانی گفت: در بحث آموزش همچنین برای بروز رسانی اطلاعات رسانه ای و ارتباط مدیران و کارکنان روابط عمومی نیز فعالیت های خوبی انجام شده است که می توان به آموزش فن بیان، آشنایی با روابط عمومی دانش بنیان و همچنین آموزش عکاسی با موبایل اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی استان گلستان در ادامه این گفت و گو گفت: ما در استان گلستان بخشی برای تحلیل محتوا و آنالیز پیام ها و اخبار رسانه های مختلف ایجاد کرده ایم ، ما در این بخش با نظرسنجی هایی توانسته است اطلاع رسانی دقیق تری را صورت دهیم .

سراوانی گفت: همه این موارد گفته شده بیانگر این است که ماموریت اصلی روابط عمومی ، یاری رساندن به مدیریت سازمان ، تحقق اهداف اصلی سازمان با اعتقاد به شفافیت، پاسخگویی به مخاطب و رعایت حقوق شهروندی با نگاه به این موضوع که مردم حق شناخت و نظارت بر عملکرد ما دارند و در این بین حق مردم در نقد و ارزیابی عملکرد سازمان را محترم می شماریم.

فاطمه سراوانی در پایان این گفت و گو گفت: اداره کل روابط عمومی سازمان در دو حوزه روابط عمومی تبیین گر و روابط عمومی تحلیلگر برنامه ها و اقدامات خود را در سال 1402 نیز پیش خواهد برد و در این بین تقویت درک دوسویه بین سازمان و مخاطب را ماموریت ویژه خود دانسته و بر همین اساس ماموریت های خود را تبیین کرده ایم. و همچنین در راستای استراتژی اطلاع رسانی و رسانه ای سازمان نیز برنامه هایی را در دست اجرا داریم که این برنامه ازاصلی ترین وظایف روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ارتباط با آموزش و خبررسانی بشمار می رود.

 

ویدئو کامل این گفت و گو را در کانال آپارات da1news.com ببینید:

ادامه مطلب
تبلیغات
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرونده ویژه

قوانین به‌روز منابع ژنتیکی در هفته ملی کتاب کشاورزی

منتشر شده

در

پایگاه خبری داوان نیوز: در هفتمین دوره «هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی»، مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیک کشاورزی و منابع طبیعی با رونمایی از تازه‌ترین تألیفات خود در حوزه قوانین و راهبردهای حفاظت از ذخایر ژنتیکی، بر نقش حاکمیتی و راهبردی خود در این عرصه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ما، مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیک کشاورزی و منابع طبیعی در هفتمین دوره «هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی» با برپایی غرفه ای تخصصی حاضر شد و آخرین آثار انتشارات خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

در حاشیه این مراسم، گفت‌وگویی با دکتر رها عابدینی، مسئول غرفه این مرکز انجام شد. وی با معرفی مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیک، به تشریح اهداف و محتوای کتاب‌های ارائه‌شده پرداخت.

دکتر عابدینی با اشاره به نقش حاکمیتی این مرکز، عنوان کرد: تمرکز اصلی مرکز، بر حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی است. در این راستا، مجموعه‌ای از کتاب‌ها شامل قوانین، آیین‌نامه‌ها و راهبردهای مربوطه تدوین شده است.

وی افزود: از جمله این آثار، می‌توان به کتاب‌هایی اشاره کرد که به بررسی راهبردها و اصول حفاظت از منابع ژنتیک در کشورهای پیشرو می‌پردازند و فعالیت‌های کشورهای مختلف در حوزه بهره‌برداری از این منابع را مورد مقایسه تطبیقی قرار می‌دهند.

مسئول غرفه مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیک از انتشار ویرایش جدیدی از «مجموعه قوانین حفاظت، دسترسی و بهره‌وری از منابع ژنتیکی» خبر داد و تصریح کرد: این مجموعه به‌روزرسانی شده و علاوه بر آن، مقررات مربوط به ورود و صادرات منابع ژنتیک و نیز نحوه دسترسی اشخاص حقیقی و حقوقی به این منابع، در قالب آیین‌نامه‌های جداگانه تدوین شده است.

دکتر عابدینی در پایان با تفکیک مخاطبان این آثار خاطرنشان کرد: کتاب‌های مرتبط با قوانین و آیین‌نامه‌ها، دارای کاربرد ملی و برای تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و بهره‌برداران منابع ژنتیک الزامی است. در مقابل، کتاب‌هایی مانند «راهبردها» دارای ماهیت علمی هستند و منبعی ارزشمند برای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دانشگاه به شمار می‌روند.

ادامه مطلب

پرونده ویژه

دانش بیوتکنولوژی کشاورزی به کتابخانه‌ها می‌آید

تمرکز بر انتشار «دستورالعمل‌های آزمایشگاهی» کاربردی و «ای‌بوک» از جمله برنامه‌های پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی برای نهادینه کردن فناوری‌های نوین، از بذر هیبرید تا نانو بیوتکنولوژی است.

منتشر شده

در

پایگاه خبری داوان نیوز: رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از برنامه‌ریزی این پژوهشگاه برای انتشار دستاوردهای علمی پژوهشگران در قالب کتاب و همچنین تولید «ای‌بوک» (کتاب الکترونیکی) خبر داد.

به گزارش خبرنگار داوان نیوز، «محمدعلی ابراهیمی» در حاشیه مراسم هفتمین دوره «هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی» با اعلام این مطلب گفت: پس از ۲۵ سال فعالیت علمی، اکنون دستاوردهای پژوهشگاه به مرحله‌ای رسیده که دانشمندان این مجموعه می‌توانند آنها را در قالب تألیف و تصنیف به جامعه علمی ارائه دهند.

وی از فعال‌شدن شورای انتشارات پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این زمینه خبر داد و افزود: درخواست مجوز نشر به عنوان یک ناشر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شده و تمامی تمهیدات لازم برای انتشار مطلوب آثار علمی دانشمندان پژوهشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به استقبال از کتاب‌های الکترونیک، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای شکل‌گرفته در کشور، تولید کتاب به صورت «ای‌بوک» نیز در دستور کار همکاران ما قرار گرفته و در حال تلاش برای تهیه و انتشار کتاب‌ها در این قالب هستیم.

ابراهیمی از کلیه متخصصان و پژوهشگران فعال در حوزه‌های مختلف بیوتکنولوژی کشاورزی دعوت کرد آثار خود را در قالب تألیف کتاب به پژوهشگاه ارسال کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۵، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده که در سال آینده حدود ۴ تا ۵ اثر ارزشمند منتشر شود که محور اصلی این آثار، «اثربخشی» و «ارائه دستاوردهای کاربردی» به بازار نشر حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی خواهد بود.

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از تدوین «دستورالعمل‌های آزمایشگاهی» به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های انتشاراتی خبر داد و توضیح داد: هدف از این طرح، تدوین دستورالعمل‌های حاصل از تجربیات متخصصان در بخش‌های مختلف است تا به صورت درس‌نامه‌ای مناسب و کاربردی در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.

ابراهیمی افزود: موضوع تدوین این دستورالعمل‌ها در همه بخش‌ها از جمله فیزیولوژی، ژنومیکس و زیست‌شناسی سامانه‌ها به طور جدی در دست پیگیری است.

وی نهادینه‌سازی و تبیین جایگاه فناوری‌های نوین را از دیگر اهداف انتشاراتی پژوهشگاه برشمرد و گفت: طیف وسیعی از دستاوردها، از «بذر هیبرید» گرفته تا حوزه‌های پیشرفته‌ای مانند «نانو بیوتکنولوژی» و دیگر فناوری‌های نوین، در این برنامه گنجانده شده‌اند.

این اقدام پژوهشی در راستای ترویج دانش بیوتکنولوژی و انتقال دستاوردهای تحقیقاتی به بخش‌های کاربردی کشاورزی انجام شده است.

ادامه مطلب

استان ها

بازارهای جهانی مشتاق فرآورده‌های انار ساوه

در اولین رویداد ملی فناورانه انار ساوه، فعالان بخش بازرگانی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر کاهش کیفیت و کمیت این محصول، بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای عبور از چالش‌های موجود و تثبیت جایگاه بین‌المللی انار ایران تأکید کردند.

منتشر شده

در

پایگاه خبری داوان نیوز: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های پی‌درپی، کیفیت و کمیت تولید انار در کشور را با افت محسوسی مواجه کرده؛ چالشی که به گفته فعالان بخش بازرگانی، هزینه تمام‌شده را افزایش داده و جایگاه برند بین‌المللی «انار ساوه» در بازارهای صادراتی را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ما؛ ابراهیم رضایی مهر، مدیرعامل شرکت نیکداد پارس و از فعالان بخش تجاری و بازرگانی محصول انار، در حاشیه اولین رویداد ملی فناورانه انار در ساوه، از تأثیرات قابل توجه تغییرات اقلیمی بر کیفیت و کمیت تولید این محصول و تبعات آن در بازار داخلی و صادراتی خبر داد.

وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی این صنعت، اظهار داشت: متأسفانه به دنبال خشکسالی‌های پی‌درپی سال‌های اخیر، به‌ویژه امسال که با پدیده کم‌آبی و خشکسالی شدید مواجه بودیم، کیفیت و کمیت محصول انار آن‌گونه که باید مطلوب نبوده و با افت کیفی محسوسی روبرو شده‌ایم.

رضایی مهر افزود: این موضوع به‌طور مستقیم بر هزینه تمام‌شده محصول تأثیر گذاشته؛ به‌گونه‌ای که هم برای کشاورز و هم برای واحدهای فرآوری و سردخانه‌دار، هزینه‌ها افزایش یافته است. وقتی عرضه کاهش می‌یابد، اما تقاضای داخلی و خارجی برای این محصول روندی روزافزون دارد، طبیعتاً این عدم تعادل در بازار، چالش‌برانگیز خواهد بود.

انار ساوه؛ برندی با جایگاه بین‌المللی

این فعال بازرگانی با اشاره به جایگاه برند «انار ساوه» در بازارهای جهانی، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی این چالش‌ها، انار ساوه همچنان به‌عنوان یک برند بین‌المللی شناخته می‌شود و احتمالاً کمبود تولید ناشی از شرایط جاری، جایگاه آن را در بازارهای جهانی با تغییراتی مواجه خواهد کرد.

وی در ادامه به فرصت‌های گسترده حوزه فرآورده‌های انار اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه استقبال از فرآورده‌های انار در جهان بسیار قابل توجه است. پوست و هسته انار در فرآوری‌های مختلف، به‌عنوان مواد اولیه در صنایع آرایشی، بهداشتی و به‌ویژه صنایع غذایی و نوشیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کنسانتره انار یکی از محصولات پرمصرف و پرطرفدار است که کاربرد فراوانی در این صنایع دارد.

مدیرعامل شرکت نیکداد پارس، هدف از حضور در این رویداد ملی را به‌روزرسانی اطلاعات از آخرین دستاوردها و فناوری‌های این حوزه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با به‌کارگیری این دانش و فناوری‌های نوین، بتوانیم بر چالش‌های موجود فائق آمده و نقش خود را در توسعه تجارت این محصول باارزش داخلی و صادراتی، به‌خوبی ایفا کنیم.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، اولین رویداد ملی فناورانه انار با هدف معرفی آخرین نوآوری‌ها و فناوری‌های مرتبط با زنجیره ارزش محصول انار، این روزها در شهر ساوه در حال برگزاری است.

ادامه مطلب
تبلیغات

پرطرفدار

کلیه حقوق این پایگاه خبری متعلق به داوان‌نیوز است.