گسترش بازارهای صادراتی «زیتالا» در نمایشگاه اکسپو شیراز

پایگاه خبری داوان نیوز: مدیرعامل شرکت احسان نمونه شیراز (زیتالا) از امضای پیش‌قرارداد با بازرگانانی از عمان و عراق در اولین نمایشگاه اکسپو شیراز خبر داد و این رویداد را فرصتی بی‌واسطه برای توسعه صادرات و معرفی محصولات این شرکت غذایی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار داوان نیوز؛ بهمن کریمی، مدیرعامل شرکت احسان نمونه شیراز با برند “زیتالا” با توجه به اینکه شرکت، در زمینه تولید شوریجات، ترشیجات و شیرینیجات از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز کرده است،گفت: این شرکت در حال توسعه فعالیت خود در حوزه مواد غذایی و خشکبار است.

بهمن کریمی، گفت: در طرح توسعه شرکت احسان نمونه شیراز بسته‌بندی خرما و خشکبار را در دستور کار داریم و در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم.

مدیرعامل شرکت احسان نمونه شیراز با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه اکسپو شیراز ، اظهار داشت: این رویکرد خوب استان در توسعه صادرات، فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

کریمی افزود: پیش از این صادرات شرکت را به صورت واسطه‌ای انجام می‌دادیم، اما در این نمایشگاه با بازرگانانی از کشور عمان مذاکره کردیم و امیدواریم صادرات مستقیم را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت احسان نمونه شیراز، محصولات این کارخانه را شامل زیتون، فرآورده‌های زیتون، روغن زیتون بکر، خیارشور، سیر و ترشیجات عنوان کرد و افزود: محصولات را به صورت سفارشی تولید می‌کنیم و مواد اولیه را خریداری می‌کنیم.

دو برابر شدن اشتغال‌زایی با اجرای طرح‌های توسعه ای

کریمی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند،افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت احسان نمونه شیراز این تعداد به حدود ۴۰ نفر افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت احسان نمونه شیراز(زیتالا) مشکلات تولید را برشمرد و گفت: طولانی بودن در صدور مجوزها، سختی دریافت تسهیلات بانکی و تورم از موانع اصلی تولید هستند.

کریمی اضافه کرد: تورم باعث می‌شود نتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی برای تولید داشته باشیم، چرا که قیمت مواد اولیه به سرعت تغییر می‌کند.

تمرکز بر بازار جنوب کشور و کسب جایگاه مناسب

محمد رضا مقصودی، مدیر مالی و مدیر فروش شرکت احسان نمونه شیراز با برند زیتالا، نیز گفت: «نمایشگاه اکسپو از نظر کیفی در سطح خوبی برگزار شد
مقصودی سپس به تشریح سوابق فعالیت‌های شرکت پرداخت و گفت:«محصولات این شرکت به بازارهایی مانند دبی، ابوظبی و عمان صادر می‌شود.

مدیر مالی و مدیر فروش شرکت احسان نمونه شیراز «زیتالا» با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت در بازار داخلی گفت: تمرکز شرکت علاوه بر استان فارس در بازار جنوب کشور مانند کیش، قشم و در مواردی عسلویه معطوف کردیم و خوشبختانه توانستیم در آنجا جایگاه مناسبی به دست آوریم.

محمد رضا مقصودی در خصوص دستاوردهای این نمایشگاه برای شرکت زیتالا گفت: «در طول نمایشگاه با چندین تاجر از کشورهای عراق و عمان گفت‌وگوهای مثبتی داشتیم و حتی پیش‌قراردادهایی نیز به امضا رساندیم.
وی ادامه داد:برنامه ما این است که پس از پایان نمایشگاه، این مذاکرات را پیگیری کنیم تا به نتایج ملموس و قراردادهای قطعی برسیم.»

ارزش‌گذاری بر برند و کیفیت محصولات شرکت

مقصودی در تحلیل ویژگی‌های بازارهای هدف صادراتی توضیح داد: « ما برای برند زیتالا و کیفیت محصولاتمان ارزش بسیاری قائل هستیم .
پس از نمایشگاه، مذاکرات خود را با طرف‌های عراقی و عمانی ادامه خواهیم داد تا به توافقی متعادل و قابل قبول برسیم.»

این مدیر در پایان در مورد شبکه توزیع شرکت نیز اظهار داشت: «در حال حاضر تعداد نمایندگی‌های رسمی ما در جنوب کشور شامل سه شهر کیش، قشم و عسلویه است. ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در تابستان سال آینده، شبکه نمایندگی‌های خود را مجدداً راه‌اندازی و گسترش دهیم. در همین راستا، هم اکنون مذاکراتی با نمایندگان در شهرهایی مانند یاسوج و یزد در جریان است و مراحل آن را پیش می‌بریم.»

سرویس خبری: خدیجه غضنفری